16. kesäkuuta 2010

Pitäisikö tapahtumani näkyä internetissä?

Anni Ronkainen Google Finlandilta luennoi hakukonemarkkinoinnista Media Tekomäessä -tapahtumassa 11.6.2010 Kuopion Rauhalahdessa. Hän myös avasi entistä enemmän silmiä internet-markkinoinnin merkitykselle ja välttämättömyydelle. Tiesitkö että...

...Suomessa on 3,8 miljoonaa internetin käyttäjää

...Suomalaiset internetin käyttäjät ovat yksiä maailman edistyksellisimpiä nettikuluttajia (mutta iso osa suomalaisista yrityksistä ei tarjoa palveluitaan netissä)

...90% suomalaisista tekee ostopäätöksen internetissä

...yrityksen kotisivuilla vieraileva kuluttaja muodostaa mielikuvan yrityksestä 8 ensimmäisen sekunnin aikana

...maailmassa on 1,8 miljardia onlinekäyttäjää
...maailmassa on 4,6 miljardia mobiilikäyttäjää

...maailmassa on 800-900 miljoonaa yksittäistä vierailijaa sosiaalisessa mediassa päivittäin

Yrityksen ja tapahtuman näkyminen ja niiden palvelujen myyminen internetissä vaikuttaisi siis tärkeältä, mutta kannattaa muistaa että internet on pullollaan erilaisia sivustoja. Tämän vuoksi omat nettisivut ja sosiaalisen median sivustot kannattaa suunnitella huolellisesti ja varmistaa, että sivustoilla voidaan vastata kaikkiin asiakkaan tarpeisiin. Ennenkaikkea tuotteen on oltava kunnossa!

Mielestäni Ronkainen kiteytti internetin merkitystä hyvin todetessaan, että pienetkin yritykset voivat kilpailla menestyksekkäästi isojen yritysten kanssa, jos nettisivut ja hakukonemarkkinointi ovat kunnossa.

Ei kommentteja: