19. kesäkuuta 2010

Sissimarkkinointia - edullista ja tehokasta?

Jari Parantainen Ediste Oy :stä luennoi Media Tekomäessä -tapahtumassa (11.6.2010, Rauhalahti, Kuopio) sissimarkkinoinnista. Naurua ja ajatuksia herättänyt luento oli todella inspiroiva, ja herätteli katsomaan asioita jälleen uudesta näkökulmasta. Blogissa julkaistaan Parantaisen vinkkejä useammassa postauksessa, muistakaa jakaa omia vinkkejä ja ajatuksianne kommentiboksissa!

Yleisiä vinkkejä markkinointiin:
- Muotoile yrityksesi strategia: mikä on se asia mitä me tehdään, mutta mitä muut ei tee?
--> älä tee samaa kuin muutkin samalla alalla toimivat yritykset tekevät, vaan kopioi hyviä ideoita muilta aloilta ja muotoile ne itsellesi sopiviksi

- Panosta ensin tuotekehitykseen ja sitten vasta markkinointiin, sillä hyvä tuote myy itse itseään. Jos tuote ei ole kunnossa, markkinointityö on vaikeaa, ja asiakkaat eivät osta huonoa tuotetta = ei liikevaihtoa

- Potentiaaliset asiakkaat eivät ole ostovalmiudessa 365 päivää vuodessa, joten markkinointiviestiä pitää toistaa paljon ja eri paikoissa, jotta viesti tavoittaa asiakkaan, kun hänen "ostoikkunansa" on auki

- Käytä markkinoinnissa enemmän mielikuvitusta ja vähemmän rahaa

- Älä myy kaikkea kaikille, vaan valitse pieni kohderyhmä ja panosta siihen. Mittaa saavutetut tulokset, ja jalosta toimintaasi edelleen.

- Tunteiden herättäminen on hyvä asia: jotta joku voi rakastaa tuotettasi/ tapahtumaasi, jonkun pitää myös vihata sitä

Ei kommentteja: